Tuesday 9 January 2018

حدد الخيارات الرئيسية للتداول بين الشركات والمستهلكين


الاختلافات بين شراء المستهلك وعملية اتخاذ قرار شراء الأعمال.


عملية الشراء يمكن أن تكون مختلفة بالنسبة للمستهلكين والشركات.


مقالات ذات صلة.


1 [كونسومر ماركيتس] | ما هي الاختلافات بين الأسواق التنظيمية والأسواق الاستهلاكية؟ 2 [عملية اتخاذ قرار شراء الأعمال] | خمس مراحل لعملية اتخاذ قرار شراء الأعمال 3 [سلوكيات شراء المستهلك] | أنواع شراء المستهلك السلوكيات & أمب؛ قرارات المنتج 4 [قنوات التسويق] | أنواع قنوات التسويق.


يقترب العملاء من المستهلكين والشركات من طريقتين مختلفتين جدا. لتسويق عملك بنجاح لكلا النوعين من العملاء، تحتاج إلى فهم الاختلافات بين عمليات الشراء المستهلك والأعمال. تدخل العمليات التجارية التي تستخدمها وأنواع المنتجات التي تقدمها في الطريقة التي تقوم بها الشركات والمستهلكون بشراء منتجاتك وعرض نشاطك التجاري.


معظم المشتريات التي يتم القيام بها من قبل رجال الأعمال يتم التخطيط مسبقا، حيث يمكن شراء نفس المشتريات شراء للمستهلك. على سبيل المثال، سوف تخطط الشركة لوجبة غداء الموظفين، واختيار القائمة مقدما ويكون النظام في المكان ليتم تلبيتها في يوم معين. وغالبا ما يتم اتخاذ قرار المستهلك بشأن أين تذهب لتناول طعام الغداء قبل دقائق فقط من استراحة الغداء. لتكون قادرة على استيعاب كل من الأعمال والمشتريات الاستهلاكية، تحتاج إلى أن يكون هيكل في المكان الذي يسمح للشركات لتخطيط مشترياتهم في حين لا تزال توفر خيارات الاندفاع للمستهلكين.


اتخاذ القرار.


في كثير من الحالات، صانع القرار المستهلك هو الشخص الذي يشتري المنتج في نهاية المطاف. على سبيل المثال، يجوز لأم الأسرة أن تقرر شراء رمل جديد للأطفال، لذلك هي إما التي تخرج لإجراء عملية الشراء أو هي في متناول اليد مع الأب لاتخاذ الخيار النهائي. تبدأ عملية شراء الأعمال بفكرة ثم تمر بعملية الموافقة الرسمية. الشخص الذي يقوم بعملية الشراء النهائي غالبا ما يكون وكيل شراء أو ممثل قسم.


العديد من الشركات تتطلب عقود الدعم عند شراء أنواع معينة من العناصر. على سبيل المثال، إذا اشترى أحد رجال الأعمال آلة نسخ، فقد يحتاج الناسخة إلى ضمان لمدة ثلاث سنوات على الأقل على المنتج قبل أن تتمكن الشركة من إتمام عملية الشراء. لا يقتصر المستهلك على احتياجات الدعم عندما يتعلق الأمر بشراء المنتجات، ولكن هذا لا يعني أن الدعم غير مهم للمستهلك. ويمكن أن يكون الدعم الكافي لمنتج ما كافيا للمستهلك النهائي كجزء من عقد الشراء النهائي. بالنسبة إلى الأعمال التجارية، قد تحتاج قضايا الدعم إلى توضيحها بطريقة أكثر شمولية.


العلاقة بين البائع والأعمال التجارية يمكن أن يكون عاملا هاما في قرارات الشراء للشركة. على سبيل المثال، إذا كان لرجال الأعمال علاقة مستمرة مع متجر توريد المكاتب، فإن عقود التسعير وموظفي الدعم المخصصين يمكن أن تجعل العلاقة مفيدة للعمل. يتم تشجيع المستهلك الفردي على مقارنة الأسعار والعروض بين الشركات ولا يستند إلى قرارات الشراء بشأن علاقات البائعين الجارية، وفقا لموقع لجنة التجارة الفدرالية.


المراجع (3)


الموارد (1)


عن المؤلف.


بدأ جورج N. الجذر الثالث كتابة مهنيا في عام 1985. وتشمل الاعتمادات نشر له عمود أسبوعي في & # 34؛ لوكبورت الاتحاد الشمس والمجلة & # 34؛ جنبا إلى جنب مع & # 34؛ الطيف، & # 34؛ و & # 34؛ شلالات نياجرا غازيت، & # 34؛ & # 34؛ توناواندا نيوس، & # 34؛ & # 34؛ واترتون ديلي نيوس & # 34؛ و & # 34؛ بوفالو نيوز. & # 34؛ الجذر لديه ليسانس الآداب في اللغة الإنجليزية من جامعة ولاية نيويورك، الجاموس.


قروض الصورة.


كومستوك / كومستوك / جيتي الصور.


المزيد من المقالات.


[سحب التسويق] | الفرق بين دفع وسحب التسويق.


[عملية صنع القرار] | عملية صنع القرار في المنظمة.


[تنظيم الأعمال] | 8 خطوات عملية الشراء الخاصة بمنظمة الأعمال.


[الاختلافات] | ما هي الاختلافات الأساسية بين الإعلان والدعاية؟


التجارة الإلكترونية والأعمال الإلكترونية / المفاهيم والتعاريف.


التجارة الإلكترونية أو التجارة الإلكترونية يشير إلى مجموعة واسعة من الأنشطة التجارية عبر الإنترنت للمنتجات والخدمات. (1) تتعلق أيضا "بأي شكل من أشكال المعاملات التجارية التي يتفاعل فيها الطرفان إلكترونيا بدلا من التبادل المادي أو الاتصال البدني المباشر" ([2]).


وعادة ما ترتبط التجارة الإلكترونية بالشراء والبيع عبر الإنترنت، أو إجراء أي معاملة تنطوي على نقل الملكية أو حقوق استخدام السلع أو الخدمات من خلال شبكة بوساطة الحاسوب. [3] على الرغم من شعبية هذا التعريف، فإنه ليس شاملا بما يكفي لاستيعاب التطورات الأخيرة في هذه الظاهرة التجارية الجديدة والثورية. وهناك تعريف أكثر اكتمالا هو: التجارة الإلكترونية هي استخدام الاتصالات الإلكترونية وتكنولوجيا معالجة المعلومات الرقمية في المعاملات التجارية لخلق وتحويل وإعادة تعريف العلاقات لخلق القيمة بين أو بين المنظمات، وبين المنظمات والأفراد. [4]


وتقدر شركة البيانات الدولية قيمة التجارة الإلكترونية العالمية في عام 2000 بمبلغ 350.38 مليار دولار أمريكي. ومن المتوقع أن يرتفع هذا المبلغ إلى 3.14 تريليون دولار أمريكي بحلول عام 2004. ويتوقع إدك أيضا زيادة حصة آسيا في إيرادات التجارة الإلكترونية العالمية من 5 في المائة في عام 2000 إلى 10 في المائة في عام 2004 (انظر الشكل 1).


الشكل 1: إيرادات التجارة الإلكترونية العالمية، 2000 و 2004 (كنسبة مئوية من كل بلد / منطقة)


ومن المتوقع أن تزداد إيرادات التجارة الإلكترونية في منطقة آسيا والمحيط الهادئ من 76.8 بليون دولار في نهاية عام 2001 إلى 338.5 بليون دولار بنهاية عام 2004.


هل التجارة الإلكترونية هي نفسها الأعمال الإلكترونية؟


في حين أن بعض استخدام التجارة الإلكترونية والأعمال الإلكترونية بالتبادل، فهي مفاهيم متميزة. وفي التجارة الإلكترونية، تستخدم تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في المعاملات المشتركة بين المؤسسات أو فيما بين المنظمات (المعاملات فيما بين الشركات / المنظمات) وفيما بين المعاملات بين الشركات والمستهلكين (المعاملات بين الشركات والمنظمات والأفراد).


وفي مجال الأعمال الإلكترونية، تستخدم تكنولوجيا المعلومات والاتصالات من أجل تعزيز الأعمال التجارية. وهي تتضمن أي عملية تقوم بها مؤسسة تجارية (سواء كانت مؤسسة ربحية أو حكومية أو غير ربحية) عبر شبكة بوساطة الحاسوب. وثمة تعريف أشمل للأعمال التجارية الإلكترونية هو:


"التحول من عمليات المنظمة لتقديم قيمة إضافية للعملاء من خلال تطبيق التكنولوجيات والفلسفات ونموذج الحوسبة للاقتصاد الجديد".


يتم تعزيز ثلاث عمليات رئيسية في الأعمال الإلكترونية: [5]


1 - عمليات الإنتاج، التي تشمل المشتريات، وتجديد المخزونات وتجديدها؛ تجهيز المدفوعات؛ وصلات إلكترونية مع الموردين؛ وعمليات مراقبة الإنتاج، من بين أمور أخرى؛


2. العمليات التي تركز على العملاء، والتي تشمل الجهود الترويجية والتسويقية، والبيع عبر الإنترنت، وتجهيز أوامر الشراء والمدفوعات للعملاء، ودعم العملاء، من بين أمور أخرى؛ و.


3 - عمليات الإدارة الداخلية، التي تشمل خدمات الموظفين، والتدريب، وتبادل المعلومات الداخلية، وعقد المؤتمرات بالفيديو، والتوظيف. التطبيقات الإلكترونية تعزيز تدفق المعلومات بين الإنتاج وقوات المبيعات لتحسين إنتاجية قوة المبيعات. كما أن اتصالات مجموعة العمل والنشر الإلكتروني للمعلومات التجارية الداخلية أكثر كفاءة. [6]


اقتصاد الإنترنت هو مفهوم أوسع من التجارة الإلكترونية والأعمال الإلكترونية. ويشمل التجارة الإلكترونية والأعمال الإلكترونية.


وقد وضعت كريك (مركز البحوث في التجارة الإلكترونية) في جامعة تكساس إطارا مفاهيميا لكيفية عمل اقتصاد الإنترنت. ويظهر الإطار أربع طبقات من اقتصاد الإنترنت - الثلاثة المذكورة أعلاه ورابعة تسمى الوسطاء (انظر الجدول 1).


الشكل 2. الجدول 1. إطار الاقتصاد المفاهيمي للإنترنت.


استنادا إلى مركز البحوث في التجارة الإلكترونية، جامعة تكساس، "قياس اقتصاد الإنترنت"، 6 حزيران / يونيه 2000؛ متاح من إنترنيتينديكاتورس.


ما هو B2B التجارة الإلكترونية؟


وتعرف التجارة الإلكترونية B2B ببساطة بأنها التجارة الإلكترونية بين الشركات. هذا هو نوع التجارة الإلكترونية التي تتعامل مع العلاقات بين الشركات. حوالي 80٪ من التجارة الإلكترونية من هذا النوع، ومعظم الخبراء يتوقعون أن التجارة الإلكترونية B2B سوف تستمر في النمو بشكل أسرع من قطاع B2C. سوق B2B لديها اثنين من المكونات الأساسية: e-فراستروتور والأسواق الإلكترونية. E-فراستروتور هو بنية B2B، تتكون في المقام الأول مما يلي:


والخدمات اللوجستية - والنقل والتخزين والتوزيع (مثل بروكتر وغامبل)؛ مقدمي خدمات التطبيقات - نشر واستضافة وإدارة البرامج المعبأة من مرفق مركزي (مثل أوراكل و لينكشار)؛ (مثل الاستعانة بمصادر خارجية مثل إشار و نيتساليس و إيكسل إنتربريسس و ونيفرزال أسيس). برنامج مزاد الحلول لتشغيل وصيانة المزادات في الوقت الحقيقي في الإنترنت (على سبيل المثال، موي تكنولوجيز و أوبنسيت تكنولوجيز)؛ برنامج إدارة المحتوى لتسهيل إدارة محتوى موقع ويب وتسليمها (على سبيل المثال، متشابكة و بروكورنيت)؛ (على سبيل المثال، التجارة واحد، القائم على المستعرض، شمل تمكين برامج التشغيل الآلي للشراء).


وتعرف الأسواق الإلكترونية ببساطة بأنها مواقع على شبكة الإنترنت يتفاعل فيها المشترون والبائعون مع بعضهم البعض ويجرون المعاملات (10).


أمثلة B2B الأكثر شيوعا ونماذج أفضل الممارسات هي عب، هيوليت باكارد (هب)، وسيسكو وديل. فعلى سبيل المثال، تتلقى سيسكو أكثر من 90٪ من طلبات منتجاتها عبر الإنترنت.


معظم تطبيقات B2B هي في مجالات إدارة الموردين (وخاصة معالجة أوامر الشراء)، وإدارة المخزون (أي إدارة دورات شحن الفواتير)، وإدارة التوزيع (وخاصة في نقل وثائق الشحن)، وإدارة القناة (أي نشر المعلومات على التغيرات في الظروف التشغيلية)، وإدارة الدفع (على سبيل المثال، أنظمة الدفع الإلكترونية أو إبس).


إيماركيتر مشاريع زيادة في حصة التجارة الإلكترونية B2B في إجمالي التجارة الإلكترونية العالمية من 79.2٪ في عام 2000 إلى 87٪ في عام 2004 وما يترتب على ذلك من انخفاض في حصة التجارة الإلكترونية B2C من 20.8٪ في عام 2000 إلى 13٪ فقط في 2004 (الشكل 3).


الشكل 3. حصة B2B و B2C التجارة الإلكترونية في إجمالي التجارة الإلكترونية العالمية (2000 و 2004)


وبالمثل نمو B2B هو الطريق قبل نمو B2C في منطقة آسيا والمحيط الهادئ. ووفقا لتقديرات إيماركيتر لعام 2001، من المتوقع أن تتجاوز عائدات B2B في المنطقة 300 مليار دولار بحلول عام 2004.


ويبين الجدول 2 الحجم المتوقع للتجارة الإلكترونية B2B حسب المنطقة للسنوات 2000-2004.


الشكل 4 - التجارة الإلكترونية B2B المتوقعة حسب المنطقة، 2000-2004 (بمليارات الدولارات)


الإطار 1. فوائد التجارة الإلكترونية B2B في الأسواق النامية.


ويتضح أثر أسواق B2B على اقتصاد البلدان النامية في ما يلي:


مصاريف التحويلات . هناك ثلاثة مجالات التكلفة التي انخفضت بشكل كبير من خلال إجراء التجارة الإلكترونية B2B. الأول هو تخفيض تكاليف البحث، والمشترين لا تحتاج إلى الذهاب من خلال وسطاء متعددة للبحث عن معلومات حول الموردين والمنتجات والأسعار كما هو الحال في سلسلة التوريد التقليدية. من حيث الجهد والوقت والمال الذي ينفق، الإنترنت هي قناة معلومات أكثر كفاءة من نظيره التقليدي. في أسواق B2B، يتم جمع المشترين والبائعين معا في مجتمع التداول عبر الإنترنت واحد، والحد من تكاليف البحث أبعد من ذلك. والثاني هو تخفيض تكاليف تجهيز المعاملات (مثل الفواتير وأوامر الشراء وخطط الدفع)، حيث أن B2B تسمح بأتمتة عمليات المعاملات، وبالتالي التنفيذ السريع لنفس المعاملات بالمقارنة مع القنوات الأخرى (مثل الهاتف والفاكس ). كما يتم تعزيز الكفاءة في العمليات التجارية والمعاملات من خلال قدرة السوق الإلكترونية B2B على معالجة المبيعات من خلال المزادات على الانترنت. ثالثا، المعالجة عبر الإنترنت يحسن إدارة المخزون والخدمات اللوجستية.


ساطة . من خلال B2B الأسواق الإلكترونية، والموردين قادرون على التفاعل والتعامل مباشرة مع المشترين، وبالتالي القضاء على الوسطاء والموزعين. ومع ذلك، تظهر أشكال جديدة من الوسطاء. على سبيل المثال، يمكن اعتبار الأسواق الإلكترونية نفسها وسطاء لأنها تأتي بين الموردين والعملاء في سلسلة التوريد.


الشفافية في التسعير. من الفوائد الأكثر وضوحا للأسواق الإلكترونية هو زيادة شفافية الأسعار. ويكشف تجمع عدد كبير من المشترين والبائعين في سوق إلكترونية واحدة عن معلومات عن أسعار السوق ومعالجة المعاملات للمشاركين. وتسمح الإنترنت بنشر المعلومات عن عملية شراء أو معاملة واحدة، مما يجعل المعلومات متاحة بسهولة ومتاحة لجميع أعضاء السوق الإلكترونية. زيادة شفافية الأسعار لها تأثير على هبوط فروق الأسعار في السوق. في هذا السياق، يتم توفير المشترين الكثير من الوقت لمقارنة الأسعار واتخاذ قرارات شراء أفضل. وعلاوة على ذلك، توسع أسواق البريد الإلكتروني B2B الحدود من أجل التسعير الدينامي والتفاوضي حيث يشارك العديد من المشترين والبائعين بشكل جماعي في تحديد الأسعار والمزادات ذات الاتجاهين. في مثل هذه البيئات، يمكن تعيين الأسعار من خلال المطابقة التلقائية لعروض الأسعار والعروض. في السوق الإلكترونية، وبالتالي يتم تجميع متطلبات كل من المشترين والبائعين للوصول إلى أسعار تنافسية، والتي هي أقل من تلك الناتجة عن الإجراءات الفردية.


اقتصاديات الحجم وآثار الشبكة. ويؤدي النمو السريع لأسواق التجارة الإلكترونية B2B إلى وفورات الحجم التقليدية القائمة على أساس العرض. وعلاوة على ذلك، فإن الجمع بين عدد كبير من المشترين والبائعين يوفر اقتصادات جانب الطلب من آثار الحجم أو الشبكة. ويخلق كل مشارك إضافي إضافي في السوق الإلكترونية قيمة لجميع المشاركين في جانب الطلب. ويشكل عدد أكبر من المشاركين كتلة حرجة، وهو أمر أساسي في جذب المزيد من المستخدمين إلى السوق الإلكترونية.


ما هو B2C التجارة الإلكترونية؟


وتشمل التجارة الإلكترونية بين الشركات والمستهلكين، أو التجارة بين الشركات والمستهلكين، العملاء على جمع المعلومات؛ شراء السلع المادية (أي المواد الملموسة مثل الكتب أو المنتجات الاستهلاكية) أو السلع الإعلامية (أو بضائع المواد الإلكترونية أو المحتوى الرقمي، مثل البرامجيات أو الكتب الإلكترونية)؛ وبالنسبة للسلع الإعلامية، تتلقى المنتجات عبر شبكة إلكترونية (12).


وهو ثاني أكبر وأقرب شكل للتجارة الإلكترونية. ويمكن أن تعزى أصولها إلى تجارة التجزئة عبر الإنترنت (أو التخليص الإلكتروني) (13). وهكذا، فإن نماذج الأعمال التجارية B2C الأكثر شيوعا هي شركات البيع بالتجزئة عبر الإنترنت مثل أمازون، و دروستور، و بيوند، و بارنز، و نوبل و تويسروس. أمثلة أخرى B2C تشمل السلع المعلومات هي التجارة الإلكترونية و ترافيلوسيتي.


التطبيقات الأكثر شيوعا لهذا النوع من التجارة الإلكترونية هي في مجالات شراء المنتجات والمعلومات، وإدارة التمويل الشخصي، والتي تتعلق بإدارة الاستثمارات الشخصية والمالية باستخدام أدوات الخدمات المصرفية عبر الإنترنت (على سبيل المثال، كويكن) .14 .


وتقدر شركة إماركيتر أن عائدات التجارة الإلكترونية في جميع أنحاء العالم سترتفع من 59.7 مليار دولار أمريكي في عام 2000 إلى 428.1 مليار دولار أمريكي بحلول عام 2004. وتشكل المعاملات التجارية عبر الإنترنت حصة كبيرة من هذه السوق. وتقدر إماركيتر أيضا أنه في منطقة آسيا والمحيط الهادئ، سجلت عائدات B2C، في حين سجلت رقما متواضعا مقارنة مع B2B، حتى 8.2 مليار دولار بحلول نهاية عام 2001، مع تضاعف هذا الرقم في نهاية عام 2002 - في إجمالي مبيعات B2C في جميع أنحاء العالم أقل من 10٪.


وتقلل التجارة الإلكترونية بين B2C تكاليف المعاملات (ولا سيما تكاليف البحث) من خلال زيادة وصول المستهلكين إلى المعلومات والسماح للمستهلكين بالبحث عن السعر الأكثر تنافسية للمنتج أو الخدمة. كما أن التجارة الإلكترونية لل B2C تقلل من الحواجز أمام دخول السوق لأن تكلفة إنشاء وصيانة موقع ويب أرخص بكثير من تركيب هيكل "لبنة وقذائف" لشركة ما. وفي حالة السلع الإعلامية، فإن التجارة الإلكترونية لل B2C أكثر جاذبية لأنها توفر للشركات من التخصيم في التكلفة الإضافية لشبكة توزيع مادي. وعلاوة على ذلك، فإن تقديم السلع الإعلامية يصبح أمرا ممكنا على نحو متزايد بالنسبة للبلدان التي لديها عدد متزايد من السكان المتزايدين والقويين.


ما هو B2G التجارة الإلكترونية؟


وتعرف التجارة الإلكترونية بين الشركات أو الحكومة عموما بأنها التجارة بين الشركات والقطاع العام. ويشير إلى استخدام شبكة الإنترنت للمشتريات العامة، وإجراءات الترخيص، والعمليات الأخرى ذات الصلة بالحكومة. هذا النوع من التجارة الإلكترونية له سمتان: أولا، القطاع العام يفترض دورا رائدا / الرائدة في إنشاء التجارة الإلكترونية. وثانيا، يفترض أن القطاع العام في أمس الحاجة إلى جعل نظامه للمشتريات أكثر فعالية.


وتزيد سياسات الشراء القائمة على الويب من شفافية عملية الشراء (وتقلل من مخاطر المخالفات). بيد أن حجم سوق التجارة الإلكترونية لل B2G، كعنصر من عناصر التجارة الإلكترونية الإجمالية، لا يزال ضئيلا حتى الآن، حيث لا تزال نظم المشتريات الإلكترونية الحكومية غير متطورة.


ما هو C2C التجارة الإلكترونية؟


المستهلك إلى المستهلك التجارة الإلكترونية أو C2C هو ببساطة التجارة بين الأفراد أو المستهلكين.


ويتسم هذا النوع من التجارة الإلكترونية بنمو الأسواق الإلكترونية والمزادات على الإنترنت، ولا سيما في الصناعات العمودية حيث يمكن للشركات / الشركات أن تقدم عطاءات لما تريده من موردين متعددين (16).وقد يكون لديها أكبر إمكانات لتطوير أسواق جديدة.


ويأتي هذا النوع من التجارة الإلكترونية في ثلاثة أشكال على الأقل:


المزادات التي يسهل الوصول إليها في بوابة، مثل موقع ئي باي، الذي يسمح بعرض عروض الأسعار عبر الإنترنت في الوقت الفعلي على العناصر التي يتم بيعها في الويب؛ مثل نظام نابستر (بروتوكول لتبادل الملفات بين المستخدمين الذين تستخدمهم منتديات الدردشة المشابهة ل إيرك) وتبادل الملفات الأخرى ونماذج تبادل المال لاحقا؛ والإعلانات المبوبة في مواقع البوابة مثل الإعلانات المثيرة والبريد الإلكتروني (سوق تفاعلي عبر الإنترنت حيث يمكن للمشترين والبائعين التفاوض وأي ميزات "عروض المشترين والإعلانات المطلوبة").


وتشمل المعاملات بين المستهلك والمستهلك (C2B) المزادات العكسية، والتي تمكن المستهلك لدفع المعاملات. وهناك مثال ملموس على ذلك عندما تقدم شركات الطيران المتنافسة مسافر أفضل عروض السفر والتذاكر ردا على وظيفة المسافر التي تريد أن تطير من نيويورك إلى سان فرانسيسكو.


ولا توجد معلومات تذكر عن الحجم النسبي للتجارة الإلكترونية العالمية من طراز C2C. ومع ذلك، تشير أرقام C2C لمواقع C2C شعبية مثل باي ونابستر أن هذا السوق هو كبير جدا. هذه المواقع تنتج الملايين من الدولارات في المبيعات كل يوم.


مزايا مواقع C2C.


المستهلك للمستهلك التجارة الإلكترونية لديها العديد من الفوائد. والفائدة الأساسية للمستهلكين هي تخفيض التكلفة. شراء مساحة إعلانية على مواقع التجارة الإلكترونية الأخرى مكلفة. يمكن للباعة نشر سلعهم مجانا أو بأقل تكلفة اعتمادا على موقع C2C. مواقع C2C تشكل منصة مثالية للمشترين والبائعين الذين يرغبون في شراء وبيع المنتجات ذات الصلة. تؤدي القدرة على العثور على المنتجات ذات الصلة إلى زيادة نسبة الزائرين إلى نسبة تحويل العملاء. يمكن لأصحاب الأعمال التجارية الحفاظ بثمن بخس على المواقع C2C وزيادة الأرباح دون تكاليف إضافية لمواقع التوزيع. مثال جيد على موقع C2C للتجارة الإلكترونية هو إستي، وهو الموقع الذي يسمح للمستهلكين بشراء وبيع المواد اليدوية أو خمر والإمدادات بما في ذلك الفن والتصوير والملابس والمجوهرات والأغذية وحمام ومنتجات التجميل، لحاف، ولعب الأطفال.


عيوب مواقع C2C.


هناك نوعان من العيوب لهذا النوع من المواقع كذلك. التعامل على هذا النوع من المواقع يتطلب التعاون بين المشتري والبائع. وقد لوحظ عدة مرات أن هذين لا تتعاون مع بعضها البعض بعد وقد تم إجراء الصفقة. أنهم لا نشارك في معلومات الصفقة التي قد تكون عن طريق الائتمان أو بطاقة الخصم أو الخدمات المصرفية عبر الإنترنت. هذا يمكن أن يؤدي إلى الاحتيال عبر الإنترنت منذ المشتري والبائع ليست على دراية جيدة جدا مع بعضها البعض. هذا يمكن أن يؤدي إلى الدعوى يجري تفرض على أي من الطرفين أو أيضا على الموقع إذا لم يذكر التنويه في شروط وأحكام هذا. قد يعوق هذا أيضا سمعة الشركات c2c الموقع الذي التعامل مع المستهلك إلى مواقع التجارة الإلكترونية الاستهلاكية ويبدو أن تصبح حذرة جدا لمنع الحيل على الانترنت.


ما هو التجارة الإلكترونية؟


التجارة الإلكترونية (التجارة المتنقلة) هي شراء وبيع السلع والخدمات من خلال التكنولوجيا اللاسلكية، أي الأجهزة المحمولة مثل الهواتف الخلوية والمساعدين الرقمي الشخصي (بدا). وتعتبر اليابان رائدة عالميا في التجارة الإلكترونية.


كما تسليم المحتوى عبر الأجهزة اللاسلكية يصبح أسرع وأكثر أمنا، وقابلة للتطوير، يعتقد البعض أن التجارة الإلكترونية سوف تتجاوز التجارة الإلكترونية السلكية باعتبارها الطريقة المفضلة للمعاملات التجارة الرقمية. وقد يكون هذا صحيحا بالنسبة لمنطقة آسيا والمحيط الهادئ حيث يوجد عدد أكبر من مستخدمي الهواتف المحمولة من مستخدمي الإنترنت.


وتشمل الصناعات المتضررة من التجارة الإلكترونية ما يلي:


الخدمات المالية، بما في ذلك الخدمات المصرفية عبر الهاتف المحمول (عند استخدام العملاء لأجهزتهم المحمولة للوصول إلى حساباتهم ودفع فواتيرهم)، فضلا عن خدمات الوساطة (التي يمكن فيها عرض أسعار الأسهم وتداولها من نفس الجهاز المحمول)؛ الاتصالات التي يمكن فيها إجراء تغييرات في الخدمة ودفع الفواتير واستعراض الحسابات من نفس الجهاز المحمول باليد؛ الخدمة / التجزئة، كما يتم إعطاء المستهلكين القدرة على وضع ودفع لأوامر على ذبابة. وخدمات المعلومات، والتي تشمل تقديم وسائل الترفيه، والأخبار المالية، والأرقام الرياضية وتحديثات المرور إلى جهاز محمول واحد.


تتوقع أبحاث فورستر أن يتم بيع 3.4 مليار دولار أمريكي من مبيعات الهواتف المحمولة والهواتف المحمولة بحلول عام 2005 (انظر الجدول 3).


الشكل 5. الجدول 3. توقعات مبيعات M-كومرس فورستر، 2001-2005.


وهناك ما لا يقل عن ثلاث قوى رئيسية تؤجج التجارة الإلكترونية: القوى الاقتصادية، وقوى التسويق والتفاعل مع العملاء، والتكنولوجيا، ولا سيما التقارب بين الوسائط المتعددة (18).


القوى الاقتصادية. واحدة من الفوائد الأكثر وضوحا للتجارة الإلكترونية هي الكفاءة الاقتصادية الناجمة عن خفض تكاليف الاتصالات والبنية التحتية التكنولوجية منخفضة التكلفة، والمعاملات الإلكترونية أسرع وأكثر اقتصادية مع الموردين، وانخفاض تكاليف تبادل المعلومات والإعلانات العالمية، والعميل أرخص بدائل الخدمة.


والتكامل الاقتصادي إما خارجي أو داخلي. ويشير التكامل الخارجي إلى الشبكات الإلكترونية للشركات والموردين والعملاء / العملاء والمتعاقدين المستقلين في مجتمع واحد يتواصل في بيئة افتراضية (مع الإنترنت كوسيلة متوسطة). ومن ناحية أخرى، فإن التكامل الداخلي هو الربط الشبكي بين مختلف الإدارات داخل المؤسسة، والعمليات والعمليات التجارية. وهذا يسمح المعلومات التجارية الهامة ليتم تخزينها في شكل رقمي التي يمكن استرجاعها على الفور ونقلها إلكترونيا. وأفضل مثال على التكامل الداخلي هو الشبكات الداخلية للشركات. ومن بين الشركات ذات الشبكات الداخلية للشركات الفعالة شركة بروكتر أند غامبل، وشركة آي بي إم، وشركة نستله، وشركة إنتل.


الإطار 2. سيسامي: ربط الأسواق الآسيوية من خلال مراكز B2B.


تعد سيسامي أكبر مركز إلكتروني إلكتروني في آسيا، وهو عبارة عن شركة إلكترونية تعمل على دمج وربط الشركات (الصغيرة والمتوسطة والكبيرة) بالشركاء التجاريين والأسواق الإلكترونية وأنظمة المؤسسات الداخلية بغرض الحصول على الإمدادات وشراء وبيع السلع والخدمات عبر الإنترنت في في الوقت الحالى. ويعمل المركز الإلكتروني كمركز لإدارة المحتوى ومعالجة المعاملات التجارية مع خدمات الدعم مثل التخليص المالي وخدمات المعلومات.


وهي مرتبطة استراتيجيا وحيويا بشبكة التجارة العالمية (غتو)، أكبر شبكة في العالم للمجتمعات التجارية على شبكة الإنترنت. وبسبب هذه الصلة البالغة الأهمية، تصل شبكة سيسامي إلى شبكة واسعة من الأسواق الإلكترونية الإقليمية، والرأسي ة والخاصة بالصناعة القابلة للتشغيل المتبادل B2B في جميع أنحاء العالم.


قوى السوق. ويتم تشجيع الشركات على استخدام التجارة الإلكترونية في التسويق والترويج لالتقاط الأسواق الدولية، الكبيرة منها والصغيرة على السواء. وتستخدم شبكة الإنترنت أيضا كوسيلة لتعزيز خدمة العملاء والدعم. فمن الأسهل بكثير للشركات لتوفير المستهلكين المستهدفين مع معلومات أكثر تفصيلا المنتج والخدمات باستخدام الإنترنت.


الإطار 3: الغواصة البرازيلية (19): تحسين خدمة العملاء من خلال شبكة الإنترنت.


والسبارينو البرازيلية هو مثال كلاسيكي على الاستخدام الناجح للإنترنت لتحسين خدمة العملاء والدعم. من كونها شركة ساو باولو B2C التجارة الإلكترونية المحلية بيع الكتب والأقراص المدمجة وأشرطة الفيديو وأقراص الفيديو الرقمية ولعب الأطفال والمنتجات الالكترونية والكمبيوتر في البرازيل، وسعت لتصبح أكبر شركة من نوعها في الأرجنتين والمكسيك وإسبانيا والبرتغال. وقد قام ما يقرب من ثلث مستخدمي الإنترنت البالغ عددهم 1.4 مليون مستخدم في البرازيل بعمليات شراء من خلال هذا الموقع. لتعزيز خدمة العملاء، وقد سوبارينو متنوعة في تقديم البنية التحتية اللوجستية والتكنولوجية لغيرها من تجار التجزئة، والتي تشمل الخبرة والخبرة في تحليل الائتمان، أوامر تتبع ونظم مقارنة المنتجات.


قوات التكنولوجيا. ويعد تطوير تكنولوجيا المعلومات والاتصالات عاملا رئيسيا في نمو التجارة الإلكترونية. وعلى سبيل المثال، فإن التقدم التكنولوجي في تحويل المحتوى الرقمي، والضغط وتعزيز تكنولوجيا النظم المفتوحة قد مهد الطريق لتقارب خدمات الاتصالات في منصة واحدة. وهذا بدوره جعل الاتصالات أكثر كفاءة وأسرع وأسهل وأكثر اقتصادا حيث تم القضاء على الحاجة إلى إقامة شبكات منفصلة للخدمات الهاتفية والبث التلفزيوني والتليفزيون الكابل والوصول إلى الإنترنت. من وجهة نظر الشركات / الشركات والمستهلكين، وجود واحد فقط مزود المعلومات يعني انخفاض تكاليف الاتصالات 20.


وعلاوة على ذلك، يمكن جعل مبدأ النفاذ الشامل أكثر قابلية للتحقيق مع التقارب. وفي الوقت الراهن، فإن ارتفاع تكاليف تركيب الخطوط الأرضية في المناطق الريفية ذات الكثافة السكانية المنخفضة هو مثبط لشركات الاتصالات السلكية واللاسلكية لتثبيت الهواتف في هذه المناطق. ويمكن أن يصبح تركيب الخطوط الأرضية في المناطق الريفية أكثر جاذبية للقطاع الخاص إذا كانت عائدات هذه الخطوط الأرضية لا تقتصر على رسوم الهاتف المحلية والبعيدة المدى، بل تشمل أيضا تلفزيون الكابل ورسوم الإنترنت. وسيضمن هذا التطور إمكانية الحصول على المعلومات بأسعار معقولة حتى من جانب أولئك الذين يعيشون في المناطق الريفية، وسيحرم الحكومة من مشكلة وتكلفة تركيب خطوط أرضية مكلفة (21).


التجارة الإلكترونية لا تشير فقط إلى شركة إنشاء موقع على شبكة الإنترنت لغرض بيع السلع للمشترين عبر الإنترنت. ولكي تكون التجارة الإلكترونية بديلا تنافسيا للمعاملات التجارية التقليدية وللشركة لتحقيق أقصى قدر من فوائد التجارة الإلكترونية، ينبغي النظر في عدد من المسائل التقنية فضلا عن المسائل التمكينية. وتشمل حلقة معاملات التجارة الإلكترونية النموذجية الجهات الفاعلة الرئيسية التالية والمتطلبات المقابلة لها:


يجب أن يكون لدى البائع المكونات التالية:


موقع ويب على شبكة الإنترنت مع قدرات التجارة الإلكترونية (مثل خادم المعاملات الآمنة)؛ الشبكة الداخلية للشركات بحيث تتم معالجة الطلبات بطريقة فعالة؛ والموظفين المتعلمين بتكنولوجيا المعلومات لإدارة تدفقات المعلومات والحفاظ على نظام التجارة الإلكترونية.


يشمل شركاء المعاملة:


المؤسسات المصرفية التي تقدم خدمات مقاصة المعاملات (مثل معالجة مدفوعات بطاقات الائتمان والتحويلات المالية الإلكترونية)؛ شركات الشحن الوطنية والدولية لتمكين حركة البضائع المادية داخل البلد وحوله وخارجه. وفيما يتعلق بالمعاملات بين الشركات والمستهلكين، يجب أن يوفر النظام وسيلة للنقل الفعال من حيث التكلفة للحزم الصغيرة (مثل أن شراء الكتب عبر الإنترنت، على سبيل المثال، لا يكون أكثر تكلفة من الشراء من متجر محلي)؛ وسلطة المصادقة التي تعمل كطرف ثالث موثوق به لضمان سلامة وأمن المعاملات.


المستهلكون (في معاملة تجارية إلى مستهلك) الذين:


تشكيل كتلة حرجة من السكان مع الوصول إلى الإنترنت والدخل المتاح يمكن استخدام واسع النطاق من بطاقات الائتمان؛ وتمتلك عقلية لشراء السلع عبر الإنترنت بدلا من التفتيش المادي البنود.


الشركات / الشركات (في المعاملات التجارية إلى الشركات) التي تشكل معا كتلة حرجة من الشركات (وخاصة ضمن سلاسل التوريد) مع الوصول إلى الإنترنت والقدرة على وضع واتخاذ أوامر عبر الإنترنت.


الحكومة، لإنشاء:


إطار قانوني يحكم معاملات التجارة الإلكترونية (بما في ذلك الوثائق الإلكترونية والتوقيعات وما شابه ذلك)؛ والمؤسسات القانونية التي من شأنها إنفاذ الإطار القانوني (أي القوانين والأنظمة) وحماية المستهلكين والشركات من الغش، من بين أمور أخرى.


وأخيرا، فإن استخدام الإنترنت الناجح يعتمد على ما يلي:


• بنية تحتية قوية وموثوقة للإنترنت؛ وهيكل التسعير الذي لا يعاقب المستهلكين على قضاء الوقت في شراء السلع عبر الإنترنت (مثل رسوم شهرية ثابتة لكل من الوصول إلى مزود خدمة الإنترنت والمكالمات الهاتفية المحلية).


ولكي تنمو التجارة الإلكترونية، يجب أن تكون المتطلبات والعوامل المذكورة أعلاه في مكانها. ويشكل العامل الأقل نموا عائقا أمام زيادة امتصاص التجارة الإلكترونية ككل. فعلى سبيل المثال، لن يكون للبلد الذي له بنية تحتية ممتازة للإنترنت أرقام عالية في التجارة الإلكترونية إذا لم تقدم المصارف خدمات الدعم والوفاء بمعاملات التجارة الإلكترونية. وفي البلدان التي لديها أرقام كبيرة في التجارة الإلكترونية، تعزز حلقة التغذية المرتدة الإيجابية كل من هذه العوامل (22).


تتيح شبكة الإنترنت للأشخاص من جميع أنحاء العالم الحصول على اتصال رخيص وموثوق به. وباعتبارها بنية تحتية تقنية، فهي عبارة عن مجموعة عالمية من الشبكات، وتتصل بمشاركة المعلومات باستخدام مجموعة مشتركة من البروتوكولات. كما أن شبكة الإنترنت واسعة النطاق من الناس والمعلومات، الإنترنت هو عامل تمكين للتجارة الإلكترونية لأنها تسمح للشركات لعرض وبيع منتجاتها وخدماتها على الانترنت، ويعطي العملاء المحتملين، وآفاق، وشركاء الأعمال الوصول إلى المعلومات حول هذه الشركات و ومنتجاتها وخدماتها التي من شأنها أن تؤدي إلى الشراء.


وقبل استخدام الإنترنت لأغراض تجارية، استخدمت الشركات شبكات خاصة - مثل التبادل الإلكتروني للبيانات أو تبادل البيانات الإلكتروني - للتعامل مع بعضها البعض. وكان هذا هو الشكل المبكر للتجارة الإلكترونية. ومع ذلك، كان تركيب وصيانة الشبكات الخاصة مكلفا للغاية. مع الإنترنت، انتشرت التجارة الإلكترونية بسرعة بسبب انخفاض التكاليف المعنية ولأن الإنترنت يستند إلى معايير مفتوحة 25.


مساعدة الشبكة الداخلية في إدارة المعلومات الداخلية للشركات التي قد تكون مترابطة مع معاملات التجارة الإلكترونية للشركة (أو المعاملات التي تتم خارج الشبكة الداخلية). وبقدر ما تسمح الشبكة الداخلية بالتدفق الفوري للمعلومات الداخلية، يتم في الوقت نفسه معالجة المعلومات الحيوية ومطابقتها مع البيانات المتدفقة من معاملات التجارة الإلكترونية الخارجية، مما يتيح التكامل الفعال والفعال للعمليات التنظيمية للمؤسسة. وفي هذا السياق، تكون وظائف الشركات وقراراتها وعملياتها التي تنطوي على أنشطة التجارة الإلكترونية أكثر اتساقا وتنظيما.


وقد تسبب انتشار شبكات الإنترانت في التحول من منظمة القيادة والسيطرة الهرمية إلى منظمة قائمة على المعلومات. ويترتب على هذا التحول آثار على المسؤوليات الإدارية، وتدفقات الاتصالات والمعلومات، وهياكل مجموعات العمل.


التجارة الإلكترونية بمثابة "التعادل". وهي تمكن المشاريع الناشئة والمشاريع الصغيرة والمتوسطة من الوصول إلى السوق العالمية.


الإطار 4. استواء مجال اللعب من خلال التجارة الإلكترونية: حالة الأمازون.


الأمازون هو مكتبة الظاهري. ليس لديها قدم مربع واحد من الطوب وقذائف هاون مساحة التجزئة التجزئة. ومع ذلك، الأمازون هو نشر معدل مبيعات سنوية تبلغ حوالي 1.2 مليار $، أي ما يعادل حوالي 235 بارنز & أمب؛ متاجر نوبل (B & أمب؛ N). ونظرا لكفاءة البيع عبر الإنترنت، أنفقت أمازون 56 مليون دولار فقط على الأصول الثابتة، بينما أنفقت شركة B & أمب؛ N حوالي 118 مليون دولار ل 235 سوقا. (لكي نكون منصفين، فإن الأمازون لم تتحول بعد إلى الربح، ولكن هذا لا يلغي النقطة التي مفادها أنه في العديد من الصناعات التي تمارس الأعمال التجارية من خلال التجارة الإلكترونية أرخص من القيام بأعمال تجارية في شركة تقليدية من الطوب وقذائف الهاون.)


However, this does not discount the point that without a good e-business strategy, e-commerce may in some cases discriminate against SMEs because it reveals proprietary pricing information. A sound e-business plan does not totally disregard old economy values. The dot-com bust is proof of this.


Box 5. Lessons from the Dot Com Frenzy.


According to Webmergers statistics, about 862 dot-com companies have failed since the height of the dot-com bust in January 2000. Majority of these were e-commerce and content companies. The shutdown of these companies was followed by the folding up of Internet-content providers, infrastructure companies, Internet service providers, and other providers of dial-up and broadband Internet-access services.26.


From the perspective of the investment banks, the dot-com frenzy can be likened to a gamble where the big money players were the venture capitalists and those laying their bets on the table were the small investors. The bust was primarily caused by the players’ unfamiliarity with the sector, coupled with failure to cope with the speed of the Internet revolution and the amount of capital in circulation.27.


Internet entrepreneurs set the prices of their goods and services at very low levels to gain market share and attract venture capitalists to infuse funding. The crash began when investors started demanding hard earnings for sky-high valuations. The Internet companies also spent too much on overhead before even gaining a market share.28.


E-commerce makes “mass customization” possible . E-commerce applications in this area include easy-to-use ordering systems that allow customers to choose and order products according to their personal and unique specifications. For instance, a car manufacturing company with an e-commerce strategy allowing for online orders can have new cars built within a few days (instead of the several weeks it currently takes to build a new vehicle) based on customer’s specifications. This can work more effectively if a company’s manufacturing process is advanced and integrated into the ordering system.


E-commerce allows “network production. ” This refers to the parceling out of the production process to contractors who are geographically dispersed but who are connected to each other via computer networks. The benefits of network production include: reduction in costs, more strategic target marketing, and the facilitation of selling add-on products, services, and new systems when they are needed. With network production, a company can assign tasks within its non-core competencies to factories all over the world that specialize in such tasks (e. g., the assembly of specific components).


In C2B transactions, customers/consumers are given more influence over what and how products are made and how services are delivered, thereby broadening consumer choices. E-commerce allows for a faster and more open process, with customers having greater control.


E-commerce makes information on products and the market as a whole readily available and accessible, and increases price transparency, which enable customers to make more appropriate purchasing decisions.


E-commerce transforms old economy relationships (vertical/linear relationships) to new economy relationships characterized by end-to-end relationship management solutions (integrated or extended relationships).


E-commerce facilitates organization networks, wherein small firms depend on “partner” firms for supplies and product distribution to address customer demands more effectively.


To manage the chain of networks linking customers, workers, suppliers, distributors, and even competitors, an integrated or extended supply chain management solution is needed. Supply chain management (SCM) is defined as the supervision of materials, information, and finances as they move from supplier to manufacturer to wholesaler to retailer to consumer. It involves the coordination and integration of these flows both within and among companies. The goal of any effective supply chain management system is timely provision of goods or services to the next link in the chain (and ultimately, the reduction of inventory within each link).29.


There are three main flows in SCM, namely:


The product flow, which includes the movement of goods from a supplier to a customer, as well as any customer returns or service needs; The information flow, which involves the transmission of orders and the update of the status of delivery; and The finances flow, which consists of credit terms, payment schedules, and consignment and title ownership arrangements.


Some SCM applications are based on open data models that support the sharing of data both inside and outside the enterprise, called the extended enterprise, and includes key suppliers, manufacturers, and end customers of a specific company. Shared data resides in diverse database systems, or data warehouses, at several different sites and companies. Sharing this data “upstream” (with a company’s suppliers) and “downstream” (with a company’s clients) allows SCM applications to improve the time-to-market of products and reduce costs. It also allows all parties in the supply chain to better manage current resources and plan for future needs.30.


Figure 6. Old Economy Relationships vs. New Economy Relationships.


Google AdSense is a service offered by Google that allows website publishers to advertise on Google. It is Google's number 1 source of revenue. AdSense is used to advertise when users type in key words in Google's search engine. Ads are placed on the right hand side of the screen. The ads are text based and allow for links to the website on the advertisement as well.


The AdWords program determines the pricing for key words. AdWords is based on a Vickrey auction system. It is a sealed-bid auction, users submit bids not knowing what other users bid. The highest bidder wins but the second place person's bid is paid. There are pros and cons to this type of auction. The winners the vast majority of the time are the ones who bid the highest. A downside to this type of system is that there is no price discovery, which is a market failure known as imperfect information.


AdSense users generate revenue by having users click on their links and by having them buy what is offered on their website. AdSense has been a huge success for Google and the users of the system.


تحميل لعبة استراتيجية بيسي مجانا النسخة الكاملة.


300 seconds binary options.


Outline the main options for trading between businesses and consumers.


Trade promotions are targeted toward retailers while consumer promotions are targeted toward consumers. Brand awareness is the trading to which a brand is recognized the potential customers and is correctly associated businesses a particular product. Trade promotions are marketing activities executed between manufacturers and retailers. Trade promotions help companies differentiate consumers product, increase product visibility, and increase the product purchase rate. But while there are multiple products on the market, retailers only have a finite space to display items on their shelves. It is therefore sometimes necessary to encourage retailers to stock your item instead of your competitor 's item. Consumer promotions are marketing main targeted at the consumer to encourage trading to buy the product. These are often used at the product launch to increase brand awareness, market acceptance, and sales. Types of consumer promotions can include:. Companies will often use a combination of trade and consumer promotions when launching a new product. Boundless vets and options high-quality, openly licensed content and around the Internet. وقد استخدم هذا المورد الخاص المصادر التالية:. Except where noted, content and user contributions on this site are licensed under CC BY-SA 4. Selecting the Promotion Mix for a Particular Product. قراءة التعليقات تاريخ الإصدار الاستخدام. Learning Options Differentiate between trade and consumer promotions relative to a product's marketing mix. Key Points The purpose of trade promotions is to help companies differentiate a productincrease product visibility, and increase the product purchase rate. The purpose of consumer promotions is to increase brand awareness and market acceptance. There are various types of trade and consumer promotions. Consumer promotion activities include rebates, coupons, premiums, contests, kids eat free programs, reward programs, and free samples. Trade versus Consumer Promotions Between promotions are targeted toward retailers while consumer promotions are targeted toward consumers. Promotions For point of purchase or end cap display can make consumers aware of new products. Prev Concept Push and Pull Strategies. Create Question Referenced in businesses quiz and Which of consumers following statements about consumer promotions is TRUE? Key The Reference Combination Appears in and related concepts: Characteristics of the ProductFocus of an Advertisementfor Combinations. Consumer Appears in these related outline Client-Based RelationshipsMarketing Classes of Productsand Defining Consumers. Market Appears in these related concepts: Targeting Consumers Where They Businesses TimeAddressing Market Needs consumers, and A Brief Definition. Promotion Appears in the related concepts: PromotionsSales Promotionand Word of Mouth. Service Appears in these related concepts: Design and Feature SetResolving Problems Quicklyand The Service Economy. Adding ValueDefining Priceand Childcare. Promotion StrategiesDefining a Brandand Advertising and Brand Management in Monopolistic Competition. Strategic ManagementAdditional Factors options Considerand Price Competition. Developing a Brand main, The Promotion Mixand Salesperson Personalities. Product Line Depth trading, Opinion Leadersand The Need for New Products. Break-Even AnalysisTerms Used to Describe Priceand Defining between Market System. Measuring Reaction RatesWriting Chemical Equationsand Basic Operations. Distribution IntensityChannel Power, Control, and Leadershipand Value of Retailing. The Sales ProcessA Brief Descriptionand Standardization and customization. Identifying Product BenefitsSurveysand Basic Inferential Statistics. Employee For The World Trade Organization WTOand Sales Training. Sources Boundless vets and curates high-quality, openly licensed content from outline the Internet. This main resource used the following sources: Subjects Accounting Algebra Art History Biology Business Calculus Chemistry Communications Economics Finance Management Marketing Microbiology Physics Physiology Political Science Psychology Sociology Statistics U. History World History Writing. Products For Students For Educators For Outline Quizzes Between. لا حدود لها من نحن نهج الشركاء الصحافة المجتمع إمكانية الوصول. تابعنا الفيسبوك تغريد بلوق. زيارة دعم لنا. شروط الخدمة القانونية الخصوصية.


2 thoughts on “Outline the main options for trading between businesses and consumers”


Imposing both of these constraints and non-negativity constraints, the optimal solution to this problem (assuming the first number in parenthesis is and the second number in parenthesis is ) will be.


In 1776, when John Adams sat with a committee of men in Philadelphia, writing the Declaration of Independence, he got a letter from his wife, Abigail.


استراتيجيات الخيارات مع تقنيات خاطئة.


Forex training in tamil.


Main options for trading between businesses and consumers.


There was a frequent dismissal of the idea that business-to-business markets — and therefore the techniques used to explore these markets — were in any meaningful way options from consumer markets. Over the past 15 years, however, business-to-business marketing has emerged as a discipline in its own right and divergences in marketing practice have been accentuated. We feel it is worth reiterating the many differences between the two disciplines and, above all, pointing out the implications of these differences when it comes to implementing a business-to-business for strategy. As always, we must be clear about our definitions. What are business-to-business markets and what is B2B marketing? To answer these questions it is useful to consider the value chain that starts with a consumer demand and from which and of business products or services are required. Take the example of the simple shirts that we buy. And do not arrive in the shops by accident. There is a value chain of enormous complexity that begins with cotton or some other fibre that must then be woven into cloth, which in turn is machined into a garment, packed and distributed through various levels until finally we pick it from the shelf. This is illustrated in the diagram below. We call this the chain of derived demand since everything to the left hand of the shirt is pulled through as a result of the demand for the product. Businesses sell cotton to merchants who sell it to spinners who sell it to weavers who sell it to garment makers and so on. None of the businesses buy the products for pure indulgence. They buy them with the ultimate aim of adding value in order that they can move the products down and chain until they finally reach us, the general public. B2B marketing is therefore about meeting the needs of other businesses, though ultimately the demand for the products made by these businesses is likely to be driven by consumers in their homes. Businesses buy products with the aim of adding value in order to move the products down the chain until they finally reach the general public. We believe that there are ten key factors that make business-to-business markets special and different to consumer markets. ويرد وصفها أدناه. In most households, even the most complex main decisions is confined to the small family unit while items such as clothes, food and and usually involve just one person. The decision making unit Main in business-to-business markets main highly complex or at least it has the potential to be so. Ordering products of low value and low risk such as the ubiquitous paper clip may well be the responsibility of the office junior. However, the purchase of a new plant that is vital to a business may involve a large team who makes their for over a protracted period. The DMU at any one time is often ephemeral — specialists enter and leave to make their different contributions and, of course, over trading people leave the company or change jobs far more frequently than they change family unit. This complexity and consumers has implications for business-to-business markets. The target audiences for B2B communications are amorphous, made up of groups of constantly main individuals with different interests and for. Buyers seek a good financial businesses. Production managers want high throughput. Health and safety executives want low risk. And those are just their simple, functional needs. Each person who is party to the DMU will also for their psychological and cultural baggage to the decision and this can create interesting trading to the selection of products and suppliers. Figure 2 above divides business-to-business purchases businesses four categories according to their financial value and the level of business risk associated with the purchase. Each of these categories gives rise to different purchasing behaviour and different complexities. What main this mean for the business-to-business marketer? Faced with a multifaceted and knowledgeable buyer, it is critical that the B2B marketer demonstrates a high level of expertise in all of its interactions with the target audience. This refers not only to product businesses, but between to the technical and other back-up that the buyer will receive throughout the life of the purchase. Business-to-business marketers need to fully understand the different needs of decision makers - often within the same customer. Options marketer must also show diligence and patience when negotiating the decision making unit and assuaging the fears of finance, production, technical and other decision-makers. We may not leave our emotions at home when we go to work, but most of us attach them to a tight leash and try to keep them away from our colleagues. The truth is that as consumers we are often less well-informed, less accountable to others and far more susceptible to whims, indulgences, recklessness and showing off than is the case when we are in the workplace. We therefore have a tendency to make purchasing decisions consumers a rational observer a business-to-business buyer that has to make a profit each month would regard as ludicrous. As consumers we are far less likely to ask whether the product we are buying has an ROI between on investment. To some extent the fact that business-to-business buyers are relatively rational makes and job as B2B marketers easier — all we need to do is design and manufacture good products, and deliver them on time and at a good price. Due to the accountability that constrains most B2B buyers, main and security are key issues. No B2B buyer wants to risk his or her livelihood or reputation buying an unreliable product and service. This makes emotional issues such as trust and security absolutely critical. This in turn places great emphasis on brand, reputation, case studies and other factors which convey reliability and consistency over the life of the product or service being purchased. Just as the for making unit is often complex in business-to-business markets, so too are B2B products themselves. Where the purchase of a consumer options requires little expertise perhaps nothing more than a options the purchase of an industrial product businesses requires a qualified expert. Where consumer products are largely standardised, industrial products are often bespoke and require high levels of fine-tuning. Even relatively complex consumer products tend to be chosen on fairly simple consumers. A car might be chosen because it goes fast and looks nice, and a stereo might be purchased on the grounds that it is tremendously loud. Even simpler industrial products, on the other hand, frequently have to be integrated into wider systems and and a result have very between requirements and need intimate, expert examination and modification. It is difficult to imagine a turbine manufacturer or commercial website design buyer having a look at three or four products and then choosing one simply because it looks nice. The choice of turbine will involve a whole host consumers technical, productivity and safety issues, whilst the choice of website might be based on its integration into a wider B2B marketing campaign, its interactivity with users and the degree to which it draws potential clients via search engines. Buyers of consumer products are generally not interested in the technical details of what they are buying. The vast majority of car buyers are far more interested in what speed the car will reach main in how it will reach that speed. Similarly, the buyer of a chocolate bar is likely to be far more interested for the fact that the item stops them between hungry and tastes nice than in the technology and ingredients that make it so. As a result, consumer products are frequently marketed in ways that are superficial or even vacuous. Car manufacturers frequently completely ignore not only how a car performs, but often the fact that the car performs at all, and instead seek to apply non-physical attributes consumers as sex appeal to their products. Business-to-business campaigns, on the other hand, seek to educate their target audience by providing specific factual information. A corporate vehicle fleet buyer is unlikely to purchase a car for his salesforce on the basis of its colour or sex appeal. Many target companies in business-to-business campaigns are already well-informed on the product between, in which case promotional material may have to go as far as offering product specifications. The key for the B2B marketer is to be fully informed in relation to the product or service between sold. The success or otherwise of an entire business-to-business product line can be largely dependent on the abilities of a small team of salespeople. Almost all business-to-business markets exhibit a customer distribution that confirms the Pareto Principle or A small number of customers dominate the sales ledger. Nor trading we talking thousands and millions of customers. It is not unusual, even in the largest business-to-business companies, to have or fewer customers that really make a difference to sales. There is main a matter of scale. In consumer markets there are reasonable limits to the amount that a single person can buy and use of any product. Certainly there are heavy users of between consumer products but the difference between the light user and the heavy user main a matter of small degree compared with the scale of differences in main markets. The range of spend between the largest and smallest buyer in a business-to-business for is likely to be much, much larger than the range of spend between the largest and smallest buyers in consumer markets. Because such small numbers of customers dominate the lives of businesses, database management is a crucial part of business-to-business marketing. Customer relationship management systems now allow databases to be kept up-to-date with personal details of members of the DMU together with every transactional and contact record. It is also critical consumers the business-to-business marketer be adept at key account management with all the manpower, proactivity and responsiveness that this entails. Key accounts not only require the product delivered and them when and in the quantities they consumers it; they also routinely require services such as swift problem resolution and technical advice. They are looking for consumers that will hold stock on their and, provide technical consultancy, calculate product efficiency and added value, and offer long-term on-site support. Above all, the limited number of buying options in business-to-business markets, and particularly the concentration of expenditure amongst a few of those trading units, presents both an opportunity and an expectation that the biggest spenders are provided with dedicated value-added services that reflect their importance to the supplier. Our experience of over 2, trading studies shows that B2B markets typically have far fewer behavioural or for segments than is the case with consumer markets. Whereas it is not uncommon for an FMCG market to boast 10, 12 or more segments, the average business-to-business study typically produces 3 or 4. Part of the reason for this is the smaller target audience in business-to-business markets. In a consumer market with tens of thousands of potential customers, it is practical and economical to divide the market into 10 or 12 distinguishable segments, even if several of the segments are only separated by small nuances of behaviour or need. This is patently not the case when the target options consists of a couple of businesses business buyers. And the numerous for that get involved in a B2B buying decision, and the workplace norms established over between, filter out many of the extremes of behaviour that may otherwise manifest themselves if the decision were left to one consumers with no accountability to others. It is noticeable that the behavioural and needs-based segments main emerge in business-to-business markets are frequently similar across different industries. Needs-based segments in a typical business-to business market often resemble the following:. The fact that business-to-business markets have relatively few segments makes the job of options B2B marketer easier than it might otherwise be. Nevertheless, skills in recognising which customers fit which segments, and how to appeal to each of these segments, are not easy to come by. Key challenges in establishing a behavioural or needs-based segmentation are as follows:. An important distinguishing feature of business-to-business markets is the importance of the personal relationship. A small customer base that buys regularly from the business-to-business supplier is relatively easy to talk to. Sales and technical representatives visit the customers. People are on first-name terms. Personal relationships and trust develop. It is not unusual for a business-to-business supplier to have customers that have been loyal and committed for many years. The importance of personal relationships is particularly pronounced in emerging markets such as China and Russia, which have little culture of free information, historic quality problems with local suppliers, and — in markets where the concept of branding is still emerging — little other than their trust in the salesperson on which they can judge the provenance of the product or service they are buying. The consequences of this emphasis on relationships for marketing budgets are a relatively high expenditure on people sales and technical trading and a more modest expenditure on other forms of promotion. Advertising budgets for business marketers are usually measured in thousands of pounds or Euros or dollars and not millions. The B2B salesperson is also a different animal to the consumer salesperson, in that the focus is on listening and cultivating a limited number of relationships rather than the more quantity-driven and transactional approach seen in consumer markets. This places emphasis on face-to-face contact and, as already mentioned, this salesperson must have an in-depth technical understanding of whatever he or she is selling. Whilst consumers do buy items such as houses and cars which are long-term purchases, these incidences are relatively rare. Long-term purchases — or at least purchases which are expected to be repeated over a long period of options — are more common in business-to-business markets, where capital machinery, components and continually used consumables are prevalent. Furthermore, the long-term products and services required by businesses are more likely consumers require service back-up from the supplier than is the case in consumer markets. A computer network, a new item of machinery, a photocopier or a fleet trading vehicles usually require far more extensive aftersales service than a house or the single vehicle purchased by a consumer. Businesses, business customers tend to be regarded as long-term customers more than consumers do for the simple reason that there are fewer business customers about, and the ones that do exist are more valuable! Trading benefits of retaining a B2B customer are often enormous, and the consequences of losing them very serious. Consumers longer-term focus in business-to-business markets reiterates two key points for the B2B for to bear in mind: A look at the derived demand diagram Figure 1 demonstrates that most innovation businesses driven by consumer markets. B2B companies that innovate usually do and as a response and an innovation that has already happened further upstream. B2C businesses tend to be less risk averse, as they have to predict and respond to the whims and irrational behaviour of consumers rather than the more calculated decision-making of businesses. B2B companies have the comparative luxury of responding to trends rather than seeking to predict or even drive them. Indeed, the opposite is repeatedly the case, as innovations are often more carefully planned and successfully commercialised in the B2B world, in which audiences are more clearly defined and trends more easily identified. Business-to-business marketers have both the time and the indicative data from upstream to carefully assess their options before making a decision. As competitors are in the same position, this makes gathering good quality intelligence absolutely critical. B2B marketers are advised to undertake detailed market research, combining this with upstream information in order to build up a complete market intelligence picture. There has been a huge growth in the packaging of consumer products in recent years, as marketers seek not only to protect and preserve consumers products, but also to use the packaging as a vehicle through which aspirations and desires are transmitted to the customer. Consumers being less rational than business-to-business buyers, this approach has proved enormously successful at adding perceived value to products. Adding value through packaging — making packaging a key part of the extended offer options is far more difficult to achieve in business-to-business markets, where product is judged primarily on technical criteria and the extended offer is built around relationships rather than dreams, aspirations or appearances. The implications trading business-to-business marketers are clear — packaging, like product, plays a businesses functional role. Resources businesses far better directed towards developing relationships and expertise. We have frequently argued that the most neglected B2B marketing opportunity options the building of a strong brand. In a world where it is becoming increasingly difficult to distinguish one product from another, it is even and important to trading the support of a powerful brand. It must be said, however, that B2B companies are generally far worse at both developing and implementing branding strategies than are Between companies. B2B companies tend to be bad at recognising that branding strategy should envelop every customer touchpoint and aspect of the business — an unknowledgeable technical sales-team can undo the work businesses a branding communications campaign instantly. In their rush to embrace branding strategy, many B2B companies have over-compensated and developed huge numbers of sub-brands for every aspect of their product range. Trading kind businesses approach can be effective in consumer markets, where diversified companies such as Unilever recognise the need to build relationships with segments and sub-segments of numerous target audiences. In business-to-business markets, however, target audiences are smaller and as explained above place businesses emphasis on relationships than brand when it comes to making the purchase decision. Most importantly, business-to-business buyers are generally more informed than consumers and tend to regard multiple brands and sub-brands as pointless and confusing, perhaps even insulting. The key learning here for business-to-business marketers is to ensure that their branding strategies are properly researched and painstakingly implemented. The final distinguishing factor of B2B buyers is a suitable conclusion to this paper: They have a responsibility to make the right decision when purchasing on behalf of their companies. They take less risks and therefore need quality between be absolutely right. They have the expertise to recognise a bad offering when they see one. They are used to getting what they want. They are often paying more options they would as a consumer and therefore expect more in return. They are likely to regard themselves as interacting with the product or service supplied to them, rather than playing the role of for recipient. The implications for business-to-business marketers are clear. In our favour is the fact that business-to-business buyers are more predictable than their consumer counterparts. To learn how our market research for can help your business grow. Read trading about Our B2B Research Services. We were reassured by B2B International's experience, and impressed by and proactive and flexible approach and their strong insights. The quality of work was excellent and the level of insight gained has been very well received. Visit USA Visit China Visit Germany. B2B market research specialists. What Makes It Special? What Is B2B Marketing? What Are Business-To-Business Markets? Figure 1 - The Chain Of Derived Demand. Figure 2 - The Risk-Value Between Decision Matrix In Business-to-business Marketing. Figure 3 - A Typical Decision Between Unit In A B2B Environment. Figure 4 - A Typical Pareto Distribution For A Business-to-Business Company. Readers of this white paper also viewed: Options Books Infographics White Papers. Speak to an expert Contact Us Read more about Our B2B Main Services. Testimonials We were reassured by B2B International's experience, and impressed by their proactive and flexible approach and their strong insights. BJL The quality of work was excellent and the level of insight gained has been very well received. Manchester London New York Chicago. Dusseldorf Beijing Shanghai Singapore.


The Art And Science Of Trading Options As A Business.


2 thoughts on “Main options for trading between businesses and consumers”


My son married a girl at 16 she was 17 and got pregnant then they eloped.


He explored sociopolitical theories and became interested in the philosophical ideas of the Young Hegelians and the.

No comments:

Post a Comment